sociální sítě

Sociální sítě a jejich využití pro marketing mobilních aplikací

Správa sociálních sítí (hlavně pak marketing na sociálních sítích) je buzzword 21. století.

Většina z nás má nejspíše účet minimálně na jedné sociální síti, kterou používá k osobním účelům. Tyto kanály se ovšem dají využít více způsoby, než jenom sdílení vtipných kočičích videí, nebo ukázat nejnovější fotky z exotické dovolené.

Sociální sítě totiž tvoří stále větší součást marketingové strategie velkých i malých podniků. Investují do nich stále větší část marketingového rozpočtu a slibují si zvýšené zisky.

Proč?

Sociální sítě jsou současností a budoucností marketingu. Můžete zde efektivně komunikovat benefity svého produktu, ale hlavně zde můžete snadno navázat komunikaci se svými ideálními uživateli.

Nejprve se ale musíte naučit sociální sítě správně používat.

O čem je správa sociálních sítí

Správa sociálních sítí pro mobilní aplikace není o tom mít profil a čas od času tam nahrát novinky o vašem produktu. V dnešní době už ani neplatí, že pro úspěch stačí pravidelnost (i když je stále důležitá).

Pro správu sociálních sítí potřebujete strategii. Strategii, která vám umožní vyniknout v moři konkurence a zaujmout přesně ty uživatele, pro které je vaše mobilní aplikace jako dělaná.

Naprostým základem pro efektivní marketing sociálních sítí tedy je znát svého ideálního zákazníka. Pokud máte toto téma dořešené, můžete se posunout dál – ke správě sociálních sítí pro mobilní aplikace.

Správa sociálních sítí je, ve zkratce, o dvou věcech: zvolit vhodnou sociální síť a sdílet obsah, který bude promlouvat k vašemu ideálnímu uživateli.

Vyberte tu správnou sociální síť

Zvolte správnou sociální síť

Zmapujte si komunikační kanály vašich zákazníků a podle toho vyberte sociální síť. Pamatujte, že méně je více a pro různá sdělení se hodí rozdílné způsoby doručení. Můžete tak přijít na to, že vám bude víc vyhovovat e-mail marketing, notifikace v telefonu.

Pokud nemáte dostatečně velký marketingový tým, který se může zabývat více platformami najednou, doporučujeme začít u jedné nebo dvou.

Jak vybrat správnou sociální síť?

To záleží na povaze vaší aplikace a na vašem ideálním uživateli.

Každá sociální síť je jiná, nabízí jiné možnosti komunikace, propagace a přitahuje jiný typ lidí.

V tomto článku si přiblížíme “velkou trojku”. Facebook, YouTube a Instagram. To však zdaleka nejsou všechny sociální sítě, které můžete pro svou mobilní aplikaci zvážit.

Facebook

Facebook je stále největší sociální sítí co do počtu uživatelů. Vaše produktová stránka je vlastně takový mini-web, kde mohou uživatelé sledovat novinky ohledně vaší mobilní aplikace.

Jedním z nejsilnějších aspektů Facebooku je možnost vytvářet uzavřené skupiny. V uzavřených skupinách můžete vytvářet komunity, kde se uživatelé budou cítit “mezi svými”, což může vést k vyšší interakci mezi členy samotnými.

YouTube

I když se to tak možná na první pohled nezdá, i YouTube je sociální sítí.

Studie stále ukazují, že video je jedním z nejlepších typů obsahu, který můžete vytvářet. Více lidí jej sdílí a zvyšuje vaše šance na konverzi. Proto byste do své obsahové strategie měli zařadit i video, ať už na YouTube, nebo jiné platformě.

Síla YouTubu je v tom, že se jedná o vyhledávač, podobně jako Google. Lidé sem chodí vyhledávat návody, inspiraci a odpovědi na otázky.

Instagram

Pokud je vaše mobilní aplikace a celkově vaše značka hodně vizuální, vsaďte na Instagram jako vaši sociální síť číslo jedna.

Na Instagramu vedou hlavně fotky a krátká videa. Také se tu dobře navazuje kontakt s vašimi sledujícími, potenciálními uživateli, kteří vám mohou při správné strategii sami vytvářet cenný obsah pro váš profil.

Nezapomeňte hlavně využívat všechny funkce Instagramu – tedy Stories, Reels a IGTV.

Jak dělat obsah na sociální sítě

Jaký obsah na sociální sítě dávat

Jak už jsme zmiňovali, pro své sociální sítě potřebujete strategii.

Už jste se možná rozhodli, na kterou sociální síť se chcete zaměřit a to vám do jisté míry určí, jakou formou budete svůj obsah prezentovat.

JAKÝ obsah sdílet, to je víceméně podobné napříč všemi sociálními sítěmi.

Informujte

V první řadě chcete své ideální uživatele informovat o tom, co získají, pokud si vaši aplikaci nainstalují a koupí.

Sdílejte hlavní benefity aplikace a reference od vašich spokojených uživatelů.

Dejte najevo, že rozumíte problémům, kterými si váš ideální zákazník prochází a ubezpečte jej, že máte vhodné řešení.

Čas od času můžete také sdílet novinky, které se ve vaší aplikaci chystají.

Doplňte ostatní komunikační kanály jako jsou e-mail marketing nebo notifikace v aplikaci.

Inspirujte

To, co na internetu nejlépe prodává ve výsledku nejsou informace, ale emoce.

Můžete mít sebelepší produkt, ale pokud zákazníka neinspirujete, nebude o něj jevit zájem.

Nevysvětlujte, ukazujte. Sdílejte příběhy.

Co váš ideální uživatel chce? Po čem touží? O čem sní?

Ukažte mu, že váš produkt mu s realizací těchto cílů pomůže.

Bavte

Hlavní důvod, proč chodíme na sociální sítě je ten, že se chceme bavit.

Chodíme sem prokrastinovat, uniknout před našimi povinnostmi běžného dne. Proto může být někdy nejefektivnější obsah ten, který vašeho ideálního uživatele bude bavit.

Nebojte se udělat si sami ze sebe srandu.

Máte aplikaci o cvičení? Sdílejte meme o tom, že se nikomu nechce v pondělí ráno vstávat, aby šel běhat.

Máte aplikaci o zdravých receptech? Sdílejte fotku čokoládové tyčinky s komentářem, jak vás láká a svádí.

Lidé se chtějí ve vaší značce zhlédnout. Čím více se jim přiblížíte, tím více se s ní ztotožní a stanou ve vašimi největšími fanoušky.

Další články

Numbo Call Blocker

Pomáháme proti spamu

Zvoní vám telefon a na displeji vidíte příchozí hovor od neznámého čísla. Po zvednutí se vám volající snaží vnutit výhodnou půjčku, pojištění, změnu dodavatele energií, a nebo vás požádá o… více

Kategorie:

Jak si zabezpečit dům v 21. století

Zabezpečení domova je jedna z velmi důležitých věcí, které by měl udělat každý člověk, který něco vlastní. Ať už je to váš byt, dům, garáž, nebo jen zahradní domek. A to… více

Kategorie:
mobilní aplikace v době covidu

Mobilní aplikace v době covidu

Zajímá vás, kterým aplikacím pandemie pomohla a kterým naopak uškodila? Jak ovlivnila pandemie trh s mobilními aplikacemi?  Čtěte dál! Aktuální situace na trhu s mobilními aplikacemi Trh s mobilními aplikacemi… více

Kategorie:
sociální sítě

Sociální sítě a jejich využití pro marketing mobilních aplikací

Správa sociálních sítí (hlavně pak marketing na sociálních sítích) je buzzword 21. století. Většina z nás má nejspíše účet minimálně na jedné sociální síti, kterou používá k osobním účelům. Tyto… více

Kategorie:

Jak na vývoj mobilní aplikace

Mobilní aplikace každý z nás určitě zná a využívá nepřeberné množství všech různých druhů a typů aplikací. Zajímá vás, jak vývoj mobilní aplikace pro Android a iOS probíhá? Víte, v jakém programu… více

Kategorie: